شیخ مفید گوید:امیـرالمؤمنین و عباس بن عبدالمطلب و فضل بن عباس و اسامه بن زید در قبر آن حضرت داخل شدند تا در دفن رسول خدا کمک کنند.پ
س انصار از بیرون خانه فریاد زدند:اى على! خدا را به یاد تو مى آوریم تا حق ما را امروز در مورد رسولخدا رعایت کنى و حق ما این است که یکى از انصار را به قبر رسول خدا داخل کنى تا ما نیز در به خاک سپارى پیامبر بهره اى داشته باشیم.
حضرت على(ع)گفت: اوس بن خولى به قبر داخل شود چون وى به خانه داخل شد على به او گفت: در قبر فرود آى.
اوس فرود آمد.و امیرالمؤمنین رسول خدا را بر دو دست اوس نهاد و اوس نیز آن حضرت را در قبر گذاشت.چون جنازه بر زمین قرار گرفت على به اوس گفت: از قبر بیرون آى اوس نیز بیرون رفت و حضرت على(ع) وارد قبر شد و کفن را از چهره رسولخدا(ص) کنار زد و گونه آن حضرت را از طرف راست رو به قبله بر زمین نهاد.سپس خشت چید و بر روى آن خاک ریخت و قبر را چهارگوش بنا کرد و بر آن خشتى نهاد و آن را به اندازه یک وجب از زمین بالا آورد.ابن سعد در طبقات نقل کرده است که على(ع) بر قبر پیامبر آب نیـز پاشید.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
کتاب:سیره معصومان ج 3 ص 399
نویسنده:سید محسن امین
مترجم:على حجتى کرمانى
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
تاریخی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 22 دی 1391
|
|
مدنى یا مکّى بودن این سوره
عالمان شیعه و بسیارى از عالمان اهل سنت بر این عقیده اند که تمام این سوره و یا دست کم،22 آیه ابتداى آن در مدینه نازل شده است.[4] اما برخى از عالمان اهل سنت نیز هستند که همه سوره را مکى دانستهاند.[5]
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 21 دی 1391
|
|
به راستی سعد و شومی ایام تأثیـری در زندگی انسان دارد؟
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 21 دی 1391
|
|
لحظه هاى غریبى است.شکوه برزخى یک سفر بى بازگشت؛بغض ترک خورده یک سکوت طولانى!
زمان به افطار نزدیک میشود و زمین به لرزشى عظیم تن میدهد.روزه سختى بود.همه زخم هاى اسلام در روزه امروز او حلول کرده است.بغض،گلوى صبرش را مى فشارد.مدت هاست که با غمى مهیب دست به گریبان است،ولى اینک دلش براى سفرى تنگ شده است!
این شب ها،مکر مخفیانه اى در خانه او رخنه کرده است.همسرش جعده،مدتى است مرموز و تلخ به او مى نگرد.عجیب تر اینکه از نگاه امام فرارى است.به غروب نزدیک مى شود؛به غروبى غریبانه!
پس از على علیه السلام،چه بار سنگینى بر شانه هاى شکسته اش منزل کرد! آن جماعت به ظاهر مسلمان،چقدر پشت او را خالى کردند و چه ها بر سر دل بى تابش آوردند! خدا مى داند.
بقیع،منتظر است
اینکه با قرصى نان و مشتى خرما و جرعه اى آب روزه بگشاید،افطار نیست.آیا روزه خاموشى او را گاه افطارى روشن فرا مى رسد؟! تقدیرش روزه صبر و سکوت بود و تقدیر حسین علیه السلام افطار روشن فریاد و حماسه.
از کوزه مى نوشد تا افطار کرده باشد،اما زهر در تاروپودش حلول مى کند و... .
زینب علیهاالسلام جامه سوم مصیبت را بر تن مى کند.شام سیاه مدینه جارى شده و جگر پاره امام بر تشت... .
بقیع منتظر است؛زیرا خوب مىداند دشمن اجازه دفن او را کنار مرقد پیامبر نخواهد داد؛حتى اگر جنازه اش تیرباران شود...روزگار غریبى است و امام مجتبى علیه السلام تنهاترین مرد.
این را شهادت غریبانه اش شهادت داده است.
«چنان با مردم مصاحبت داشته باش که دوست داری با تو مصاحبت داشته باشند.»
امام حسن مجتبی(ع)
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 21 دی 1391
|
|
روز عید فطری،امام حسن مجتبی علیه السلام مردی را سرگرم بازی و خنده دیدند،به اصحاب خویش روی کرده، فرمودند:
"خداوند ماه مبارک رمضان را میدانی ساخته تابندگانش درآن به مسابقه عبادت و طاعت بپردازند.در این مسابقه گروهی پیشی گرفتند،برنده شدند و رستگار گشتند،و گروهی پس افتادند،باختند و جز خسارت حاصلی نبردند.
پس شگفتا! شگفت از کسانی که در چنین روزی-که نیکوکاران و بلندهمتان پاداش و جایزه میگیرند و مقصران و سست همتان خسران میبینند- چنین به خنده و بازی سرگرم باشد."
یکی از اعمال روز عید فطر،نماز عید است.هر چند نماز نشان از بخشش و بزرگواری خداوند است،اما این نیز هست که هر نمازی افزون بر اینکه راه باریابی بسوی خداست،ویژگی دیگری نیز دارد.پاره ای از نمازها شیوه و زمینه ای برای دستیابی به کارسازیها و بخشش ها و هدیههای ویژه او نیز هستند.
نمازگزار با بجا آوردن آنها،هم برآمدن نیازهای خویش را از او میخواهد و هم به بخشش ها و هدیههای ویژه او دست مییابد،و نماز عید از این نمازهاست.
در چنین روزی و چنین جایگاهی،به حکم اندیشه و ادب،بنده باید بسی بیش از آنکه از نومیدی و تهیدستی بیم داشته باشد،به بخشش و بخشایش خدا و فیض و فضل او امیدوار باشد و اگر چه خود روسیاه و بیآبرو باشد،رو سپیدی و آبرومندی پاکان و امامان و پیامبران را شفیع قرار دهد که خداوند در این روز،بنده ای را که بدو رو کند بیبهره نمیگذارد.
پس با امیدواری و شرمساری چشم به کرم خدا دوزد و به نماز ایستد و آداب و آیین نماز را هر چه بیشتر پاس دارد.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
آیةالله میرزا جوادملکی تبریریزی،کتاب المراقبات،بااندکی تصرف
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 21 دی 1391
|
|

:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : سه شنبه 19 دی 1391
|
|
آقای اراکی فرمود:
شبی خواب امیرکبیر را دیدم،جایگاهی متفاوت و رفیع داشت
پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت:
خیر
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟
گفت:
نه
با تعجب پرسیدم
پس راز این مقام چیست؟
جواب داد
هدیه مولایم حسین است!
گفتم چطور؟
با اشک گفت
آنگاه که رگ دو دستم را درحمام فین کاشان زدند؛چون خون ازبدنم میرفت تشنگی بـرمن غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان!
۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟
او که از سر تا به پایش زخم شمشیـر و نیـزه و تیـر بـود!
از عطش حسین حیا کردم،لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم را بر خاک گذاشتند امام حسین(ع) آمد و گفت:به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛آب ننوشیدی این هدیه ما در بـرزخ،باشد تا در قیامت جبـران کنیم
کتاب آخرین گفتارها
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
تاریخی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : Bahram
ت : دو شنبه 18 دی 1391
|
|
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : دو شنبه 18 دی 1391
|
|
سُئِل أَمیرُالمُؤمِنینَ علیه السلام عَنِ «العِلْمِ»،فَقالَ:
أَربَعُ کَلِماتٍ:
أَنْ تَعْبُـدَ اللـهَ بِقَـدْرِ حـاجَتِــکَ إلَیْــهِ،
وَ أَنْ تَعْصِیَهُ بِقَدْرِ صَبْـرِکَ عَلَى النَّـارِ،
وَ أَنْ تَعْمَلَ لِدُنْیاکَ بِقَدْرِ عُمُرِکَ فیها،
وَ أَنْ تَعْمَلَ لآِخِـرَتِکَ بِقَدْرِ بَقائِکَ فیها.
--------------------------------------
از امیرالمؤمنین علیه السلام از «علم» سؤال شد،فرمودند:
چهار کلمه است:
خداوند را به اندازه ای که به او نیازمندی،عبادت کنی.
او را به اندازه ای که طاقت تحمل آتش را داری،معصیت کنی.
برای دنیایت به اندازه ای که در آن عمر داری،کار کنی
و برای آخرتت به اندازه ای که در آن باقی میمانی،عمل کنی.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : شنبه 16 دی 1391
|
|
آیا انسان پس از مرگ یكباره وارد عالم قیامت مى شود و كارش یكسره میگردد،و یا انسان در فاصله مرگ و قیامت یک عالم خاصى را طى مى كند و هنگامى كه قیامت كبرى بپا شد وارد عالم قیامت مى گردد؟
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
یکی از شاگردان شیخ خیاط نقل می کند:
زنی بود که شوهرش سید و از دوستان شیخ بود.
او خیلی شوهرش رو اذیت می کرد پس از چندی آن زن فوت کرد هنگام دفنش شیخ وجود داشت بعد فرمود:روح این زن جدل می کرد که مردم چطور شده!
موقعی که خواستند او را دفن کنند اعمالش به شکل سگ درنده سیاهی ظاهر شد.
همین که فهمید این سگ باید با او دفن شود متوجه شد چه بلایی سر خود آورده شروع کرد به التماس و نعره زدن !
دیدم خیلی ناراحته لذا از این سید خواهش کردم که حلالش کند او هم به خاطر من حلالش کرد.
سگ رفت و او را دفن کردند.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
از شیخ صدوق روایت شده:
روزی با فاطمه(ع) نزد رسول خدا(ص) مشرف شدیم در حالی که ایشان گریه می کردند به ایشان عرض کردم:ای رسول خدا چه چیزی شما را به این حال انداخته؟
ایشان فرمودند:ای علی وقتی به معراج رفتم زنانی از امت خود را درحال عذاب شدید دیدم.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
تاریخی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
صلوات سبب رفع عذاب قبــر است چنانچه زنی دختری داشت آن دختــر وفات نمود و مادرش در خواب دید که به عذاب الیم و عقاب عظیم گرفتار است و با اندوه بسیار از خواب بیدار شد و زاری آغاز نمود چند روز به حال فرزندش اشک می بارید و می نالید تا این که بار دیگر آن دختــر را در خواب دید خوشحال و شادمان و در روضه فردوس خرامان اشک می ریخت و به او گفت ای دختــر آن چه بود که من می دیدم و این چه صورت است که مشاهده می کنم؟
جواب داد:
ای مادر! به جهت گناهان خود در عذاب بودم چنانچه دیدی و در این روز ها عزیزی به کنار قبر ما گذشت و چند نوبت صلوات فرستاد و ثواب آنها را به اهل گورستان بخشید و حق تعالی به برکت آن صلوات عذاب را از اهل گورستان برداشت و هر گاه به برکت آن صلوات دیگـری بفرستد عـذاب قبــر مرتفع گــردد یقین حاصل خواهد کـرد که صلوات فرستنده از آن ایمن می باشد.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
حضور یکی از اولیای خدا موجب تخفیف عذاب برزخی
یکی از نزدیکان بها الدینی می گوید:روزی به اتفاق آقا وارد قبرستانی شدیم.
روش همیشه ایشان این بود که در ابتدای قبرستان می ایستند و سوره فاتحه ای برای صاحبان قبور قرائت می فرمودند.
اما آن روز دیدم چند قدمی طی کردند و در آن طرف گورستان بر سر قبری ایستادند.
چند لحظه مکث کرده.
فرمودند:همین جا می نشینیم.
چندین دقیقه بر سر قبر نشستند.
سپس با هم حرکت کردیم.از قبرستان خارج شدیم.
پس از مدتی سوال کردم که آیا علت خاصی داشت که بر سر آن قبر نشستیم؟
فرمودند:
صاحب قبر در عذاب سختی بود گفتم شاید تخفیفی برای او حاصل شود که البته بی تأثیر نبود.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
طه،بیستمین سوره قرآن است كه مكی و 135 آیه دارد.
در فضیلت این سوره از پیامبر اكرم صلی الله و علیه و آله و سلم نقل شده:
«به كسی كه سوره طه را قرائت كند،در روز قیامت ثواب همه مهاجران و انصار اعطا می شود».1
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
بیهقی از عبدالحمیدبن محمود نقل می کند که نزد ابن عباس بودیم که مردی آمد و گفت:
به حج می آمدیم که در محلی به نام صفاح یکی از همراهان ما از دنیا رفت برایش قبری کندیم که دفنش کنیم دیدیم مـار سیاهی لحد را پر کرد قبر دیگری کندیم که باز دیدیم مار آن قبر را هم پر کرده قبر سوم کندیم باز مار در آن نمایان شد جنازه را بی دفن گذاشته پیش تو برای چاره جویی آمدیدیم.
ابن عباس گفت:
آن مار عمل اوست بروید او را در یک طرف قبر بگذارید اگر تمام زمین را بکنید مار در آن خواهد بود برگشته و او را در یکی از قبر ها گذاشتیم چون از سفر برگشتیم پیش همسرش رفته و خبر مرگ او را داده و از کار های شخص مرده سوال کردیم
زن می گفت:
او آرد فروش بود.غذای خانواده خود را از خالص آن بر می داشت سپس به مقداری که برمی داشت کاه و نی خرد کرده قاطی نموده و می فروخت.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
رسول خدا فرمود:
همانا قبر هر روز 5 کلمه را ندا می دهد:
1-من خانه تهی دستم به سوی من گنج بیاورید.
2-من خانه تاریکی هستم به سوی من چراغ بیاورید.
3-من خانه ترسم به سوی من انیس بیاورید.
4-من خانه خاکم و سنگم به سوی من فرش بیاورید.
5-من خانه عقرب و مار هستم به سوی من پاد زهر بیاورید.
از رسول خدا سوال شد:
پادزهر چیست؟
فرمود:
پادزهر صدقه است فرش در قبر عمل صالح است انیس قبر تلاوت قران است چراغ قبر نماز وحشت و گنج در قبر کلمه لا اله الا الله و علی ولی الله میباشد.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
از امام صادق پرسیده شد:
آیا بازرسان قبر با با یک قیافه بر مؤمن و کافر وارد می شوند؟
فرمودند:نه
بازرسان قبر با سیمای وحشتناک و هراسنده فقط سراغ بدکاران می آیند و این دیدار نا میمون سزای کمی از گناهان بزرگ آنهاست.
---------------------------------------
وجه تسمیه بازرسان قبر (نکیر و منکر)
نکیر و منکر را بدین سبب نام نهاده اند که:
1.از منکران،خدا،پیامبر،امام و ...سوال کنند.
2.از انجام دهندگان منکرات و زشتی ها سوال می کنند.
------------------------------------------
بشیر و مبشر را از این رو که بشارت دهنده و مژده آور برای اهل ایمان و نیکوکاران هستند بدین اسم نهادند.
لازم به یادآوری است که گاهی از فرشتگان بشارت نیز تعبیر به نکیر و منکر می شود.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
محتوای سوره حجر:
حجر نام قومى است
(كه بعضى آن را بر قوم ثمود منطبق كرده اند و یا آنان را از بقایاى ثمود به شمار آورده اند.)
حجر نام پانزدهمین سوره قرآن مجید است كه این نام از آیه 80 این سوره گرفته شده است.
در این سوره قصّه اصحاب حجر به صورت مختصر ذكرگشته است.
سوره حجر99 آیه دارد و در مكه نازل شده است.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
|
|
«باب الصغیر» مقبـرهای در دمشق که طبق بـرخی روایات،
محل دفن سرهای 17 تن از شهدای کربلا و یاران با وفای
حضـرت اباعبدالله الحسین علیـه السلام است.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 13 دی 1391
|
|
امــروز آیتالله مجتبی آقـا تهـرانی دارفـانی را وداع گفت
و پس از سال ها مجاهدت در راه خـدا به خالق پیوست.
خوب است در روزهای فقدان این عالم و عارف برجسته
که یادش در همه جا جاریست راهش را نیز از یاد نبریم.
طبق شنیدهها پیکر این عالم ربانی فردا از مقابل
مدرسه عالی شهید مطهری تشییع خواهد شد.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
مناسبت ها ,
,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 13 دی 1391
|
|
مسئولیت را به کسی واگذارکن که دو ویژگی دارد:امانت داری و کاردانی
«امام علی(ع)»
مدیـر نباید مسند مدیریت را وسیله ی افتخار خود قرار دهد،زیـرا آن دسته از مدیـرانی که،مدیریت بـر یک تشکیلات را زمینه تجلی خصلت های ناروای شیطانی می دانند و این میـدان را بهترین صحنه برای تاخت و تاز غرورها و شیطنت های خود بحساب می آورند هرگز مدیـر اسلامی و انسانی نیستند و اینگونه مدیــران،
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 13 دی 1391
|
|
اربـعین در لغت،به معنای چهل،چهار دهه (لغت نامه دهخدا،5/164) و در اصطلاح،سپری شدن چهل روز از مرگ کسی و بر پای داشتن مراسمی برای بزرگداشت اوست.
این واژه در اصطلاح شیعه،به طور خاص بـر روز بیسـتم مـاه صـفر یعنی چهل روز پـس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش اطلاق میگردد(همان)و به اربعین حسینی نامبردار است.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 12 دی 1391
|
|
امام حسن عسگری(ع)فرمودند:
«علامات المؤمن خمس: صلاه الخمسین و زیاره الأربعین و التختّم فى الیمین و تعفیر الجبین و الجهر ببسم الله الرّحمن الرّحیم»
«نشانه های مؤمن و شیعه،پنج چیز است:
اقامه ی نمازِ پنجاه و یک رکعت،زیارت اربعین حسینی،انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن"بسم الله الرحمن الرحیم".
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : سه شنبه 12 دی 1391
|
|

طوری دو هزار تومانی را به سمت پيـرزن بيچاره دراز كرد كه تمام ماشين های آن دور و بر كار خيرش را ببينند.
شیطان=چه خوب كه صدای خنده ی ازته دل منو نمی شنوه وگرنه حتماً يكی دو سالی به خاطر اين كارش مشغول توبه می شد.
اى كسانى كه ايمان آورده ايد! بخشش هاى خود را با منّت و آزار باطل نسازيد،همانند كسى كه مال خود را براى خودنمايى به مردم،انفاق مى كند و ايمان به خدا و روز رستاخيز ندارد.
پس مثال او همچون مَثل قطعه سنگ صافى است كه بر روى آن(قشر نازكى از)خـاک باشد(و بذرهايى در آن افشانده شود) پس رگبارى به آن رسد(و همه خاكها و بذرها را بشويد)و آن سنگ را صاف(و خالى از خاک و بذر)رها كند!
(رياكاران نيز) از دستاوردشان،هيچ بهره اى نمى برند و خداوند گروه كافران را هدايت نمى كند.
(سوره بقره آیه (۲۶۴)
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : یک شنبه 10 دی 1391
|
|
ُیرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَاللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
می خواهند نـورخدا را با دهان هاىشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده،نـور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید.
درآن دنیایی که پست ترین مردان اگر زورشان به هیچ کس نمی رسید لااقل برای همسرانشان پادشاهی میکردند،و آنها را بی هیچ تردیدی خدمتکار خود میدانستند،پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص)کمک کردن به همسر و کارهای منزل را احسان و نیکوکاری برای مردان به حساب می آوردند.
العبقریات الاسلامیه،ص 192
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : شنبه 9 دی 1391
|
|

:: موضوعات مرتبط:
گالری ,
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 6 دی 1391
|
|
رسول اکرم(صلى الله عليه وسلم) برای امت به تمام و کمال خیرخواهی نموده است.از این رو امکان ندارد که مسألهی ازدواج یا کنترل غرایز جنسی را بیپاسخ گذاشته باشد،اصلاً ممکن نیست که آن حضرت(صلى الله عليه وسلم)نیکی و خیری را وا گذاشته و به آن راهنمایی نکرده باشد و یا بدی و شری را بدون رهنمود رها کرده باشد.
بنابر این،رسول اکرم(صلى الله عليه وسلم)به بیان چگونگی کنترل غرایز جنسی پرداخته و فرموده است:«يَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْكُمُ البَاءَةَ فَلْيَتَزَوَّجْ،وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَعَلَيْهِ بِالصَّوْمِ فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ».
یعنی:«ای جوانان! هرکس از شما که توانایی ازدواج دارد،ازدواج نماید و کسی که توانایی ازدواج ندارد،روزه بگیرد؛چرا که روزه شهوت را کنترل میکند».
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : سه شنبه 5 دی 1391
|
|
گویا آی تی:
در تصاویر زیر شما انبار یا پارکینگ ماشینهای فولکس واگن در شهر ولفسبورگ آلمان را مشاهده میکنید،این پارکینگ ماشین که در فیلم ماموریت غیرممکن ۴ به نمایش گذاشته شد یک برج ۲۰طبقه خودکار و هوشمند در شهر ولفسبورگ آلمان است که متعلق به شرکت فولکس واگن است.از این تصاویر دیدنی لذت ببرید و ایده و تکنولوژی را در این تصاویر مشاهده کنید.
-

:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 29 آذر 1391
|
|
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
حدیث ,
,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : شنبه 25 آذر 1391
|
|
عن أبی عبدالله عليه السلام قال:
«اقرؤوا سوره «الفجر» فی فرائضکم و نوافلکم فانها سوره الحسين و بن علی عليه السلام من قرأها کان مع الحسين عليه السلام يوم القيامه فی درجته من الجنه ان الله عزوجل عزيز حکيم.»
از امام صادق عليه السلام روايت شده،فرمود:
«سوره ه ی فجر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخوانيد،زيرا اين سوره متعلق به حسين بن علی عليه السلام می باشد و هرکس آن را قرائت کند،در قيامت با حسين عليه السلام خواهد بود و در جوار وی و در همان درجه ای از بهشت که او منزل گزيده است،خواهد بود و به راستی که خداوند عز و جل عزيز و حکيم است.» (مجمع البيان، ج9، ص481)
روی عن النبی صلی الله عليه و آله و سلم أنه قال:
«من قرأ هذه السوره غفر الله له بعدد من قرأها و جعل له نورا يوم القيامه و من کتبها و علقها علی زوجته رزقه الله ولدا ذکرا مبارکا قره عين.»
از پيامبر صلی الله عليه و آله وسلم روايت شده که فرمود:
«کسی که اين سوره راقرائت کند،خداوندبه تعداد کسانی که اين سوره را قرائت می کنند،گناهان او را می آمرزد و برای او در(تاريکی)قيامت نوری قرار میدهد و کسی که اين سوره را نوشته و همراه همسر خود نمايد،خداوند فرزند پسری که برايش مبارک نموده و نور چشمش باشد به او عنايت می فرمايد.» (تفسير البرهان،ج8،ص275)
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 24 آذر 1391
|
|
۲۸ محرم سال 220 ه امام جوادعليه السلام به دستور معتصم از مدينه به بغداد تبعيد شدند.
هنگامی که امام جواد عليه السلام به دعوت اجباری معتصم عباسی مجبور شد که مدینه را به قصد بغداد ترک کند،فرزندش حضرت هادی عليه السلام را که در آن وقت حدود هشت سال داشت،درمدینه،نزد مادرش گذاشت.
یکی از شیعیان می گوید:
به حضرت جواد (عليه السلام ) عرض کردم، فدایت گردم!
من درمورد تو در این سفر ترس دارم (که تو را بکشند)،بعداز تو چه کسی عهده دار امامت میشود؟
فرمود: «امامت بعد از من از آن پسرم علی امام هادی(ع) است».
معتصم عباسی و درباریانش از راه های مختلف وارد شدند تا امام جواد عليه السلام را تسلیم دربار کنند و به عنوان یکی از تایید کنندگان دربار درآورند ولی امام عليه السلام با کمال هوشیاری و توکل بر خداوند در برابر آنها ایستاد و همواره طاغوتیان را از خود طرد کرد.
خلیفه عباسی از اینکه نمی توانست آن حضرت را به دنیا و دربار ترغیب کند،روز به روز آتش کینه و حسد در وجود ناپاکش زبانه می کشید و هر روز توطئه جدیدی را علیه امام جواد(ع) پی ریزی می نمود.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
تاریخی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 23 آذر 1391
|
|
حضرت امام صادق(ع) فرموده:
هر کس بوسيله خواندن زيارت عاشورا، جدم حسين(ع) را زيارت کند
"چه از راه دور يا نزديک"
به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او میدهد.

:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 23 آذر 1391
|
|
ما داستان کربلا را
از روز تاسوعا می دانیم
و عصر عاشورا ختمش می کنیم؛
بعد دیگر نمی دانیم چه شد!
داستان کربلا,نه از آغاز تاسوعا و یا محرم شروع می شود
و نه به عصر عاشورا و اربعین تمام می شود.
این است که از دو طرف قیچی اش کردیم و آن را از معنی انداختیم,
مثل قلبی که از داخل بدن در بیاوریم,که دیگر قلب نیست.
باید قلب را در این سینه و اندام بزرگ بشری
و در تسلسل عظیم یک دست تاریخ انسان بگذاریم؛
و آن وقت تپش پیدا می کند و آن وقت خون "حسین",خون می شود.
اما الان از آن ماده تخدیری درست کرده ایم.
در عجبم از مردمی که خود زیـر شلاق ظلم و ستم زندگی میکنند
اما برای حسینی که آزاده زندگی کرد میگریند.
حسین بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.
افسوس که به جای افکارش،زخم های تنش را نشانمان دادند
و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.
دیدم عده ای مرده متحرک که بر زنده ی همشه جاوید عزاداری میکردند!
اگر در جامعه ای فقط یک حسین و یا چند ابوذر داشته باشیم
هم زندگی خواهیم داشت هم آزادی هم فکر و هم علم خواهیم داشت
و هم محبت هم قدرت و سرسختی خواهیم داشت
و هم دشمن شکنی و هم عشق به خدا...
آنان که رفتند،کاری حسینی کردند.
آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند،وگرنه یزیدیاند.
از کودک حسین(ع) گرفته تا برادرش،و از خودش تا غلامش،
و از آن قاری قـرآن تا آن معلم اطفال کوفه،تا آن مؤذن،
تا آن مـرد خویشاوند یا بیگانه،
و تا آن مـرد اشرافی و بزرگ و باحیثیت در جامعه خود
و تا آن مـرد عاری از همه فخرهای اجتماعی،
همه برادرانه در برابر شهادت ایستادند
تا به همه مردان،زنان،کودکان و همه پیران
و جوانان همیشه تاریخ بیاموزند که باید چگونه زندگی کنند.
این که حسین(ع) فریاد میزند:
آیا کسی هست که مـرا یاری کند و انتقام کشد؟
«هل من ناصر ینصرنی؟»
مگر نمی داند که کسی نیست که او را یاری کند و انتقام گیرد؟
این سؤال، سؤال از تاریخ فردای بشری است
و این پرسش از آینده است و از همه ماست.
حسین علیه السلام زنده جاویدی است
که هر سال،دوباره شهید می شود
و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود،دعوت میکند.
امام حسین علیه السلام یک شهید است
که حتى پیش از کشته شدن خویش به شهادت رسیده است؛
نه در گودى قتلگاه،بلکه در درون خانه خویش،
از آن لحظه که به دعوت ولید-حاکم مدینه-که از او بیعت مطالبه میکرد
«نه» گفتُ.
این«نه»طرد و نفى چیزى بود که درقبال آن،
شهادت انتخاب شده است
و از آن لحظه،حسین شهید است.
فتواى حسین این است:
آرى! در نتوانستن نیز بایستن هست.
حسین ضعیفی که باید برای او گریست نبود...
آموزگار بزرگ شهادت اکنون برخاسته است
تا به همه آنها که جهاد را تنها در توانستن مى فهمند
و به همه آنها که پیروزى بر خصم را تنها در غلبه، بیاموزد
که شهادت نه یک باختن،که یک انتخاب است؛
انتخابى که در آن،
مجاهد با قربانى کردن خویش در آستانه معبد آزادى و محراب عشق،
پیروز مى شود
و حسین «وارث آدم»-که به بنى آدم زیستن داد
و «وارث پیامبران بزرگ»-که به انسان چگونه باید زیست را آموختند...
مقتدایان امام حسین علیه السلام
کسانى هستند که از مایه جان خویش در راه خدا نثار مىکنند
و به راستى حسین آموزگار بزرگ شهادت است
که هنر خوب مردن را در جان بى تاب انسان هاى عاشق،تزریق می کند.
آنها که تن به هر ذلتى مى دهند تا زنده بمانند،
مرده هاى خاموش و پلید تاریخند
و ببینید آیا کسانى که سخاوتمندانه با حسین به قتلگاه خویش آمده اند
و مرگ خویش را انتخاب کرده اند
در حالى که صدها گریزگاه آبرومندانه براى ماندنشان بود
و صدها توجیه شرعى و دینى براى زنده ماندن شان بود
توجیه و تأویل نکرده اند و مرده اند،
اینها زنده هستند؟
آیا آنها که براى ماندنشان تن به ذلت و پستى،
رها کردن حسین و تحمل کردن یزید دادند،کدام هنوز زنده اند؟
اکنون شهیدان کارشان را به پایان رساندهاند.
و ما شب شام غریبان میگرییم،
و پایانش را اعلام میکنیم
و میبینیم چگونه در جامعه گریستن بر حسین(ع)،
و عشق به حسین(ع)،
با یزید همدست و همداستانیم؟
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 22 آذر 1391
|
|
امام سجاد علیه السلام فرمود:
سه حالت و خصلـت در هر یک از مؤمنین باشد در پنــاه خـداوند خواهد بود و روز قیـامت در سایه
رحمت عرش الهی می باشد و از سختی ها صحرای محشر در امان است:
اوّل آن كه در كارگشایی و كمک به نیازمندان و درخواست كنندگان دریغ ننماید.
دوّم آن كه قبل از هر نوع حركتی بیندیشد كه كاری را كه میخواهد انجام دهد یا هر سخنی را كه
میخواهد بگوید آیا رضـایت و خوشنودی خـداوند در آن است یا مـورد غضـب و سخـط او می باشد.
سوّم قبل از عیب جویی و بازگویی عیب دیگران،سعی كند عیب های خود را برطرف نماید.(1)
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : دو شنبه 20 آذر 1391
|
|
آوردهاند که شیخ جنید بغدادی،به عزم سیر،از شهر بغداد بیرون رفت و مریدان از عقب او.
شیخ احوال بهلول را پرسید.
گفتند:او مردی دیوانه است.
گفت:او را طلب کنید که مرا با او کار است.
پس تفحص کردند و او را در صحرایی یافتند.شیخ پیش او رفت و سلام کرد.
بهلول جواب سلام او را داد و پرسید:چه کسی هستی؟
عرض کرد:منم شیخ جنید بغدادی.
فرمود:تویی شیخ بغداد که مردم را ارشاد میکنی؟
عرض کرد: آری.
بهلول فرمود:طعام چگونه میخوری؟
عرض کرد:اول«بسمالله»میگویم و از پیش خود میخورم و لقمه کوچک برمیدارم،به طرف راست دهان میگذارم و آهسته می جوم و به دیگران نظر نمیکنم و در موقع خوردن از یاد حق غافل نمیشوم و هر لقمه که میخورم «بسمالله» میگویم و در اول و آخر دست میشویم.
بهلول برخاست و دامن بر شیخ فشاند و فرمود:
تو میخواهی که مرشد خلق باشی؟
درصورتی که هنوز طعام خوردن خود را نمیدانی.
سپس به راه خود رفت.
مریدان شیخ را گفتند:یا شیخ این مرد دیوانه است.
خندید و گفت:
سخن راست از دیوانه باید شنید و از عقب او روان شد تا به او رسید.
بهلول پرسید:چه کسی هستی؟
جواب داد:شیخ بغدادی که طعام خوردن خود را نمیداند.
بهلول فرمود:آیا سخن گفتن خود را می دانی؟
عرض کرد:آری.
سخن به قدر میگویم و بیحساب نمیگویم و به قدر فهم مستمعان میگویم و خلق را به خدا و رسول دعوت میکنم و چندان سخن نمیگویم که مردم از من ملول شوند و دقایق علوم ظاهر و باطن را رعایت میکنم.پس هر چه تعلق به آداب کلام داشت بیان کرد.
بهلول گفت:
گذشته ازطعام خوردن،سخن گفتن را هم نمیدانی.سپس برخاست وبرفت.
مریدان گفتند:یا شیخ دیدی این مرد دیوانه است؟
تو از دیوانه چه توقع داری؟
جنید گفت:مرا با او کار است،شما نمیدانید.
باز به دنبال او رفت تا به او رسید.بهلول گفت از من چه میخواهی؟تو که آداب طعام خوردن و سخن گفتن خود را نمیدانی،آیا آداب خوابیدن خود را میدانی؟
عرض کرد:آری.چون از نماز عشا فارغ شدم داخل جامه خواب میشوم،پس آنچه آداب خوابیدن که از حضرت رسول (علیهالسلام) رسیده بود بیان کرد.
بهلول گفت:فهمیدم که آداب خوابیدن را هم نمیدانی. خواست برخیزد که جنید دامنش را بگرفت و گفت:ای بهلول من هیچ نمیدانم، تو قربهالیالله مرا بیاموز.
بهلول گفت:چون به نادانی خود معترف شدی تو را بیاموزم. بدان که اینها که تو گفتی همه فرع است و اصل در خوردن طعام آن است که لقمه حلال باید و اگر حرام را صد از اینگونه آداب به جا بیاوری فایده ندارد و سبب تاریکی دل شود.
جنید گفت: جزاک الله خیراً!
و ادامه داد:در سخن گفتن باید دل پاک باشد و نیت درست باشد وگرنه هر عبارت که بگویی آن وبال تو باشد.پس سکوت و خاموشی بهتر و نیکوتر باشد.
و در خواب کردن اینها که گفتی همه فرع است؛اصل این است که در وقت خوابیدن در دل تو بغض و کینه و حسد هیچ بشری[دوست،همسر،فرزند،والدین،همکار،...]نباشد.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 8 آذر 1391
|
|
شهادت امام سجاد عليهالسلام بر فرزند برومندشان امام زمان عليهالسلام
و بر تمام دوستداران آن حضرت تسليت باد.

:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : سه شنبه 7 آذر 1391
|
|
هنگامی که حضرت ابوالفضل(ع) لب آب رسید و مشک را پر کرد،به یاد لبهاى تشنه امامش یا شاید به یاد فریادهاى العطش کودکان افتاد و دلش نیامد که آب را بنوشد.
شاید به همین دلیل باشد که آب از روی حضرت عباس(ع) شرم دارد و ملتمسانه بر گرد قبرش میچرخد،در کتاب «کرامات الصالحین» صفحه 286 حکایتی نقل شده است که گویای این مطلب است:
وقتی آب حرم حضرت عباس(ع) را احاطه میکند
آیتالله حاج سید عباس کاشانی حائری در ماه ربیعالاول 1407 قمری،برای گروهی از فضلای حوزه علمیه قم، اینگونه نقل کردهاند:
روزی در بیت آیتالله العظمی سید محسن حکیم(از مراجع تقلید در نجف اشرف)بودم،که کلیدار آستان قدس حضرت ابوالفضل(ع) تلفن کرد و گفت: سرداب مقدس حضرت ابوالفضل(ع) را آب گرفته است و بیم آن میرود که ویران شود و به حرم مطهر و گنبد و منارهها نیز آسیب کلی وارد شود، بنابراین شما کاری کنید و نسبت به تعمیر آن سرداب مطهر اقدام کنید.
آیتالله حکیم گفت:من جمعه به آنجا خواهم آمد و هر آنچه در توان دارم،انجام خواهم داد.آنگاه گروهی از علمای نجف از جمله اینجانب،همراه ایشان به کربلا و به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) رفتیم.
آن مرجع بزرگ برای بازدید به طرف سرداب مقدس رفتند و ما نیز به دنبال ایشان بودیم، اما آیتالله حکیم همین که چند پله پایین رفتند، نشستند و با صدای بسیار بلندی که تا آن روز ندیده بودم،شروع به گریه کردند،همه ما شگفتزده و هراسان شدیم که چه شده است؟ من گردن کشیدم و در سرداب نگاه کردم،دیدم شگفتا، منظره عجیبی است که مرا هم گریان ساخت.
منظره این بود که دیدم قبر شریف حضرت ابوالفضل(ع) در میان آب، مثل جایی که از هر سو به وسیله دیوار بتونی بسیار محکم حفاظت شود،در وسط آب قرار دارد.اما آب آن را نمی گیرد! درست همانند قبر سالارش،حضرت امام حسین(ع) که متوکل بر آن آب بست،اما آب به سوی قبر پیش روی نکرد و آنجا را «حائر حسینی» نامیدند.
فارس
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 7 آذر 1391
|
|

:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : دو شنبه 6 آذر 1391
|
|
قیام امام حسین(ع)در هر عصر و زمان و برای هر ملت و مردمی پیامی دارد،پیامی که هیچگاه کهنه نمیشود،اما درشرایطی که همواره استعمارگران خون آشام در تلاش بودهاند تا نقش عاشورا را کمرنگ کنندو بنیانش را براندازند،مؤثرترین عاملی که میتواند آن را برای نسلهای آینده حفظ کند،مراسم سوگواری امام حسین(ع) است،برپا داشتن مراسمی به یاد سیدالشهدا در ایام مختلف به ویژه دهه محرم و روز عاشورا میتواند روشی برای احیا خط ائمه وتبیین مظلومیت آنان باشد،تأکیدهای فراوان پیامبر(ص) و ائمه(ع) به برپایی مراسم سوگواری نیز هماهنگ با این اهداف عالیه بوده است.
:: موضوعات مرتبط:
مطالب مذهبی ,
,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : جمعه 3 آذر 1391
|
|
|